* حذف باقی مانده آفت کش ها و سموم شیمیایی

حذف باقی مانده آفت کش ها و سموم شیمیایی : جهت کنترل و حفظ رشد مواد غذایی در برابر حشرات و آفت های مختلف از سموم شیمیایی و آفت کشها استفاده می شود ، این مواد سرطان زا بوده و می بایست قبل از استفاده از میوه ها و سبزیجات از سطح آنها کاملا پاک شود شستشو محصولات کشاورزی با آب حاوی ازن به صورت کاملا موثر میزان باقی مانده از آفت کشهای شیمیایی را حذف می کند و با توجه به اینکه ازن یک ماده کاملا طبیعی است پس از چند دقیقه به صورت اکسیژن به محیط باز گشته و هیچ بقایایی از خود به جای نمی گذارد . و در صد بالایی از سموم وافت کشها را تجزیه می کند . دقت کنید که تمام مواد غذایی در زیر آب قرار گیرند وسپس اکسیژن فعال را به ان تزریق کنید .

ازون و سبزیجات

 

 

 

 

 

 

افزایش زمان ماندگاری وتازه ماندن میوه ها وسبزیجات با اكسیژن فعال :

سطح قابل آلودگی در اکثر سبزیجات بسیار زیاد است و معمولاً میکروارگانیسم های خاک ، آنها را آلوده می کنند. میوه ها توسط باکتریها، هاگ ها و قارچها و اسپورهای منتشر شونده از طریق هوا و باکتریهای منتشر شونده توسط هسته قطرهDroplet nuclei و ذرات گرد وغبار و دست افرادی که در چیدن ، بسته بندی و توزیع دخالت دارند ، آلوده می شود. طبق نظر محققان” بیشتر میکروارگانیسم هایی که همراه با میوه ها و سبزیجات هستند بی خطرند ” و این میکروارگانیسم ها شامل باکتریهای اسید لاکتیک،Coryneform, Pseudowonads, Xanthamonad, Micrococci و بسیاری از قارچها وColiform را شامل می شوند.
این میکروارگانیسم ها نقش مهمی در فساد میوه ها و سبزیجات دارند.میوه ها و سبزی های نرم خیلی زودتر توسط باکتریها از بین می روند ومیوه های ترش محیط مناسبی برای تکثیر قارچها هستند.

اكسیژن فعال یک میکروب کش و ضدعفونی کننده بسیار موثر است که به سرعت باعث کاهش جمعیت میکروارگانیسمهای ذکر شده گردیده و نیز نسل های جدید میکروارگانیسمها مانند Listeria و یا نژادهای بدخیم Escherichia col ، ویروسهای بیماری زا، باکتریها، مخمرها، هاگها، کپکهای قارچی، تخم انگلها وAmoebocytes می گردد.

در بیشتر محصولات خام سالم تعداد بیشماری میکروارگانیسم، از 1000 تا میلیونها عدد در گرم یافت می شود، تعداد این میکروارگانیسم ها بستگی به ضایعات باقی مانده از محصولات و فرآیند شستشوی محصول دارد. برای مثال در سطح سبزیجاتی مانند کاهو که دارای برگ باز هستند تعداد باکتریها می توانند حدود دو میلیون برای هر گرم سبزی باشد و در سطح گوجه فرنگی تا حدود سه هزار باکتری در هر سانتیمتر مربع شمارش می گردد.

 

Check Also

* کاربرد اکسیژن فعال در بهداشت و سلامت کودکان

                       اسباب بازی های بچه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *